Odwołanie od decyzji PZU
Odszkodowanie oferowane przez PZU nie jest dla Ciebie atrakcyjne? W takiej sytuacji, Twoim pierwszym ruchem powinno być odwołanie od decyzji PZU. Doradzamy jak wytoczyć pismo, które wpłynie na pozytywne rozpatrzenie, a także, gdzie szukać pomocy w razie niepowodzenia.
Jak napisać odwołanie od decyzji PZU
Pisząc odwołanie od decyzji PZU należy pamiętać, by nie wykroczyć poza okres do 3 lat wstecz, licząc od dnia wystąpienia szkody. Bo takie zasady nakreśla ubezpieczyciel. Odwołanie od decyzji PZU można złożyć na cztery sposoby. Internetowo – na adres mail kontakt@pzu.pl, lub przez formularz (https://www.pzu.pl/kontakt-i-pomoc/skargi-reklamacje/zglos-skarge-reklamacje). Pocztą – by to zrobić należy wydrukować formularz (https://www.pzu.pl/_fileserver/item/1513133), wypełnić, i wysłać na adres PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa. Trzeci sposób to wizyta w oddziale, a spis punktów znajdziecie w linku https://www.pzu.pl/kontakt-i-pomoc/znajdz-oddzial-lub-agenta. Ostatnim sposobem na odwołanie od decyzji PZU, jest kontakt telefoniczny pod numerem 801 102 102. Zalecamy jednak poprosić o potwierdzenie zgłoszenia np. drogą mailową.
Odwołanie od decyzji PZU – czego nie może w nim zabraknąć?
Odwołanie od decyzji PZU na pewno musi zawierać podstawowe dane, to znaczy:
- Dane – imię i nazwisko
- Adres do korespondencji
- Numer policy/numer szkody
- Dane do kontaktu – numer telefonu/adres e-mail
- Opis reklamacji
Kiedy otrzymasz odpowiedź na odwołanie od decyzji PZU?
Zgłaszający, powinien otrzymać odpowiedź na odwołanie od decyzji PZU w ciągu 30 dni. W nadzwyczajnych sytuacjach termin może zostać wydłużony. Jednak ubezpieczyciel ma obowiązek poinformować o tym klienta, podać przyczynę, oraz wyznaczyć nowy termin, nie dłuższy niż 60 dni od daty złożenia odwołania. Po wnikliwym zapoznaniu ze sprawą, do poszkodowanego powinno wrócić pismo z odpowiedzią. Nawet jeśli ta, jest negatywna, ubezpieczyciel musi podać konkretne powody przez które reklamacja została odrzucona. Towarzystwo, w treści pisma powinno także uwzględnić dane i zajmowane stanowisko osoby, która rozpatrywała sprawę.
Niezadowalająca odpowiedź na odwołanie od decyzji PZU
Kiedy odpowiedź na odwołanie od decyzji PZU jest nieatrakcyjna, zalecamy zgłosić się do kancelarii takiej jak nasza, by rozważy sprzedaż szkody. Rzeczoznawca na podstawie kosztorysu, bezpłatnie wylicza różnicę i składa propozycję dopłaty do odszkodowania. Pieniądze trafiają do poszkodowanego w ciągu kilku dni, a ten może wydać je na dowolne wydatki. By zgłosić się do weryfikacji szkody, wystarczy uzupełnić formularz za pomocą strony https://kancelariawo.pl/