Warta zgłaszanie szkód komunikacyjnych – Jak to zrobić? Jakie dokumenty są wymagane? Co dalej po zgłoszeniu szkody? Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak krok po kroku jak to zrobić.
Warta zgłaszanie szkód – Jak mogę się skontaktować?
Jednym z przodujących towarzystw ubezpieczeniowych na rynku jest Warta. Zgłaszanie szkód u tego ubezpieczyciela możliwe jest na trzy sposoby. Pierwszy – przez telefon. Infolinia tego ubezpieczyciela czynna jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 21.00, oraz w soboty w godzinach 8.00-16.00. Dla klientów dostępne są dwa numery do kontaktu z infolinią :
- 801 308 308 – dla osób dzwoniących z terytorium Polski,
- 502 308 308 – dla osób, dzwoniących z Polski lub z zagranicy.
A jaki sposób najczęściej wybierają klienci ubezpieczyciela Warta? Zgłaszanie szkód przez formularz internetowy umożliwiający kontakt z ubezpieczycielem i bezproblemowe zawiadomienie o szkodzie. Wystarczy podać datę i godzinę zdarzenia. Co zostało uszkodzone, oraz z czyjej polisy zgłaszana jest szkoda (własnej czy sprawcy). Jaka była przyczyna powstania szkody (w jaki sposób do niej doszło, kto ją wyrządził).
Zawiadomienia można także zgłaszać pisemnie. Formularz wraz z dokumentami należy wysłać na adres: Warta, skrytka Pocztowa nr 1020, 00-950 Warszawa 1. A jeśli ty uważasz, że otrzymałeś za niskie odszkodowanie OC – skontaktuj się z nami uzupełniając formularz lub wysyłając swój kosztorys na biuro@kancelariawo.pl
Warta zgłaszanie szkód – Jakie dokumenty są wymagane?
Jakie dokumenty wymagane są u ubezpieczyciela Warta? Zgłaszanie szkód nie musi wiązać się z wieloma zbędnymi formalnościami. U tego ubezpieczyciela potrzebować będziesz jedynie:
- Dane osób uczestniczących w kolizji,
- Numer polisy – OC sprawcy bądź autocasco,
- Numer rejestracyjny pojazdu,
- Oświadczenie sprawcy wypadku bądź informacja o notatce policyjnej
- dokumentacja zdjęciowa.
Pamiętaj, jednak że to nie jedyna z twoich opcji. Inną może być sprzedaż szkody. Aby dowiedzieć się jak to zrobić skontaktuj się z nami uzupełniając formularz , lub wysyłając swój kosztorys na biuro@kancelariawo.pl
Warta zgłaszanie szkód – co dalej? Kiedy otrzymam odszkodowanie?
Wysłałem/am dokumenty do ubezpieczalni Warta. Zgłaszanie szkód zajmuje chwile, a co dzieje się później? Towarzystwo przechodzi do weryfikacji przesłanego formularza. Na tym etapie, ubezpieczyciel analizuje sytuację, w której doszło do szkody. Towarzystwo może zwrócić się także do policji, jeśli ta, została wezwana na miejsce zdarzenia.
Następnie rzeczoznawca przeprowadza oględziny auta, na podstawie których powstaje kosztorys. Wypłata pieniędzy powinna odbyć się w ciągu 30 dni, od dnia w którym została zgłoszona szkoda. Odstępstwem od reguły jest sytuacja, w której nie jest możliwe wyjaśnienie wszystkich okoliczności kolizji, a te, są kluczowe do ustalenia odpowiedzialności towarzystwa ubezpieczeniowego. W takiej sytuacji, termin wypłaty pieniędzy może zostać zmieniony, lub w wyjątkowych sytuacjach towarzystwo może odmówić wypłaty odszkodowania. A jeśli dojdzie do takiej sytuacji, możesz rozważyć odkup odszkodowań.
Warta zgłaszanie szkód – Podsumowanie
- Ubezpieczyciel Warta – zgłaszanie szkód jest możliwe za pomocą telefonu, internetu, a także pocztą tradycyjną.
- Zgłaszając szkodę przygotuj: dane osobowe obu stron, numer polisy, oświadczenie sprawcy.
- Odszkodowanie powinno być wypłacone w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia.